۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۲۸۹۵۷
مدیر حوزه علمیه بناب:

 اجازه ندهیم سنگر ولایت خالی از نیروهای انقلابی باشد

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که قدرت تشخیص حق از باطل تنها با بصیرت و آگاهی برگرفته از قرآن و ولایت به عنوان نقشه راه مسلمانان به دست می آید، گفت: اجازه ندهیم سنگر ولایت خالی از نیروهای انقلابی باشد.
شیخ مجید باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب صبح امروز در جمع طلاب این مرکز علوم اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به تهذیب نفس در دوران تحصیل علوم حوزوی، اظهار داشت: برای عبور از فتنه های زمان و غلبه بر وسوسه های شیطان، راهی جز تقوا و تهذیب نفس وجود ندارد.


وی با تأکید بر این‌که بصیرت و احساس مسؤولیت لازمه روحیه جهادی در تحصیل علوم حوزوی است، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی به خودی خود ایجاد نمی شود، بلکه نیاز به بسترهایی دارد که داشتن معنویت پایه و اساس آن است، اگر با این روحیه وارد تحصیل در معارف الهی نشویم، به یقین نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.


مدیر حوزه علمیه بناب لازمه تعالی و پیشرفت حوزه را دارا بودن طلابی دغدغه‌مند دانست و افزود: طلاب بی تفاوت و بی سواد حرکت رو به رشد انقلاب را دچار خدشه می کنند، به عبارت دیگر درد جامعه، انقلاب، راه شهدا، مظلوم و جامعه در دل داشتن نعمت بزرگی است که موجب تحرک و حرکت دائمی به سوی کمالات و آرمان های بلند انقلاب می شود.


وی با بیان این‌که طلاب علوم دینی به عنوان بدنه فعال، فرهیخته جامعه رسالت خطیری در عرصه بصیرت افزاریی بر عهده دارند، افزود: باید دانست که راه پیروزی در اطاعت محض از ولی فقیه زمان است، از این رو باید با تعمیق معنویت، تزکیه نفس و بصیرت سرباز واقعی امام زمان(عج) باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی حضور در جبهه فرهنگی و تبلیغی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای طلاب عنوان کرد و گفت: حوزیان باید جریان ساز باشند و همچون موجی باصلابت؛ جامعه را  به سوی کمالات و جهانی کردن انقلاب سوق دهند، نه این‌که در جریانات جامعه هویت خود را از دست دهند.


مدیر حوزه علمیه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش روزافزون دشمنان نظام برای براندازی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: دشمن با ناکامی در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب هشدار داده شده است، چرا که به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است.


وی با تأکید بر این‌که قدرت تشخیص حق از باطل تنها با بصیرت و آگاهی برگرفته از قرآن و ولایت به عنوان نقشه راه مسلمانان به دست می آید، گفت: اگر بخواهیم در مقابل دشمن ایستاده و عاقبت به خیر شویم باید به سمت ولایت حرکت کنیم و اجازه ندهیم سنگر ولایت خالی از نیروهای انقلابی باشد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات